مدارس از آبان ماه به تدريج باز مي‌شوند

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت مقرر شده است كه شرايط بازگشايي حضوري مدارس از آبان ماه به صورت تدريجي، آرام و با كسب اطمينان از سلامت دانش‌آموزان آغاز مي‌شود.فرزند خود را در هنرستان ثبت نام كنيد 
به گزارش ايرنا، عليرضا كمرئي درباره بازگشايي مدارس افزود: شروع فعاليت آموزشي دانش آموزان از اول مهر به احتمال زياد به صورت غير حضوري خواهد بود.
وي ادامه داد: بازگشايي مدارس از آبان ماه با اطمينان از سلامت دانش آموزان آغاز مي شود و به تدريج گسترش مي‌يابد و حضور دانش آموزان و آموزش به روش‌هاي متنوع حضوري و غيرحضوري (تركيبي) انجام مي‌شود.در بهترين هنرستان فرزند خود را ثبت نام كنيد
مدارس كم جمعيت در اولويت بازگشايي
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش يادآور شد: بازگشايي مدارس سال گذشته بر مبناي رنگ بندي شهرها از نظر شيوع ويروس كرونا بود اما در حال حاضر اين موضوع تابع رنگ‌بندي نخواهد و سيستم هاي اجتماعي در تلاش هستند كه سطح سرايت پذيري كرونا را به واسطه فاصله گذاري اجتماعي، كاستن از اجتماعات و واكسيناسيون كاهش دهند.در بهترين هنرستان تهران ثبت نام كنيد 
كمرئي خاطرنشان كرد: مناطق آموزشي كه تراكم دانش‌آموز در آنها كمتر است، كلاس هاي با جمعيت كمتر دارد و امكان فاصله‌گذاري اجتماعي در محيط آموزشي آنها بيشتر است، در اولويت بازگشايي قرار مي‌گيرند.
وي عنوان كرد: بنابراين مدارس با جمعيت كم در مناطق كم جمعيت يا پيرامون استان‌ها، در برخي شهرستان‌ها و مدارس روستايي در اولويت بازگشايي هستند، همچنين اينكه امكانات ديجيتال در اين مناطق كمتر است و بايد امكانات آموزشي بيشتري براي آنها مهيا شود.هنرستان هاي تهران
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: بازگشايي مدارس به تدريج آغاز مي‌شود، حوزه سلامت و بهداشت آموزش و پرورش با همكاري ساير مراجع بهداشتي پس از بررسي و تاييد اعلام مي كند كه كدام مدارس با رعايت فاصله اجتماعي، كاهش تراكم دانش آموز در مدرسه و رعايت ساير پروتكل‌هاي بهداشتي نسبت به بازگشايي اقدام كنند.
كمرئي تاكيد كرد: در راستاي بازگشايي مدارس، رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي، فاصله گذاري اجتماعي و بهداشت فردي دانش آموزان و عوامل مدارس اصل اساسي خواهد بود.
واكسيناسيون بيشتر معلمان تا آبان انجام مي‌شود
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنين درباره واكسيناسيون معلمان و كادر مدرسه گفت: دز اول واكسيناسيون معلمان با همكاري وزارت بهداشت تمام و تزريق دز دوم هم آغاز شده است.
كمرئي افزود: با افزايش سرعت واكسيناسيون اميدواريم در بسياري از مناطق تا پايان شهريورماه به نتيجه قابل قبولي دست يابيم.
وي بيان كرد: با توجه به فاصله دز اول و دوم برخي از واكسن‌ها و رعايت اين زمانبندي و عملكرد واكسن و توليد پادتن به مرور زمان نياز است، اما پيش بيني مي شود كه تا آبان ماه تعداد بسياري از معلمان واكسيناسيون را انجام داده‌اند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: علاوه بر معلمان عواملي كه با دانش آموزان برخورد دارند مانند رانندگان در سرويس اياب و ذهاب و ساير اعضاي مدرسه بايد واكسينه شوند.در بهترين هنرستان دخترانه ثبت نام كنيد 
كمرئي افزود: با توجه به اينكه دانش آموزان كمتر از كرونا آسيب مي‌بينند و امكان دارد كه ناقل كرونا براي والدين باشند، پيش بيني شده كه تا زمان بازگشايي والدين هم واكسينه شده اند.

منبع :خبر گزاري پانا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.